Taste of Content

DE CONTENTSTRATEGIE VAN SUZAN ALBERTS

Suzan Alberts fotografie

Elke maand vertellen ondernemers hoe zij hun contentstrategie aanpakken. Deze keer is fotografe Suzan Alberts aan het woord. Haar berichten op LinkedIn hebben een enorme engagement, waardoor haar online zichtbaarheid op dit platform gigantisch is. Ook is ze dagelijks te vinden op Instagram. Lees hieronder haar verhaal.

Wil je wat over jezelf vertellen?
Ik ben Suzan, een zakelijke en fashion fotografe uit Rotterdam. Voor zakelijke fotografie schiet ik vooral website content, social media content en nieuwe profielfoto’s. Bij fashion shoots probeer ik vooral zoveel mogelijk kleur in beeld te brengen. Mijn doel is in beide gevallen om mensen zo krachtig mogelijk op beeld te zetten.

Hoe lang ben je al bezig met fotograferen?
In totaal ben ik denk ik al vier jaar bezig, maar de laatste twee jaar is het echt uitgegroeid tot mijn beroep. Het begon allemaal toen ik werkte als online marketeer. Hier schoot ik onder andere foto’s voor social outlets en kwam ik voor het eerst in aanraking met fashion fotografie. Uiteindelijk realiseerde ik mij dat fotografie echt mijn passie is en ben ik begonnen als freelance fotografe.

Op welke (online)plekken ben je allemaal zichtbaar?
Ik gebruik LinkedIn voor mijn zakelijke klanten en Instagram voor mijn fashion klanten. Beide kanalen hebben voor mij dus een andere doelgroep.

Welk kanaal is jouw favoriet?
Ik merk dat ik via LinkedIn veel meer potentiële klanten bereik. Hier komen de meeste verkopen vandaan. Instagram vind ik vooral erg leuk voor de binding met mijn volgers.

Op welke manier plaats jij jouw content?
Elke maandag plan ik even een moment in om de content voor LinkedIn te bedenken en in te plannen. Ik zorg dat ik in deze berichten altijd iets bespreek dat uiteindelijk sales aanwakkert. Zo speel ik bijvoorbeeld vaak in op de actualiteit. Op Instagram kijk ik vooral naar mijn feed. Hier plaats ik alleen maar foto’s uit mijn portfolio. Mijn Instagram Stories zijn spontaan, hier vertel ik vooral wat ik meemaak op een dag.

Jouw engagement op LinkedIn is enorm. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Omdat ik hier altijd mezelf ben. Daarnaast durf ik mezelf te laten zien. Zo deel ik bijvoorbeeld vaak mijn mening over een bepaald onderwerp. Ook ben ik regelmatig op video te zien. De interactie is dan een stuk hoger.

Welke vorm van marketing gebruikte jij aan het begin van jouw bedrijf? Hoe kwam je bijvoorbeeld aan je eerste klanten?
LinkedIn! Ik was hier al heel actief op. Vooral de klanten die bij mij komen voor een goede zakelijke profielfoto komen via dit kanaal. Uiteindelijk delen zij hun nieuwe profielfoto en ik word daar in getagd. Dat zorgt direct weer voor meer zichtbaarheid.

Op welk kanaal zou je nog willen groeien?
Youtube! Dat lijkt mij ook heel leuk.

Heb je nog tips voor andere ondernemers om hun engagement op LinkedIn te vergroten?
Veel posten. Maar plaats alleen content van hoge kwaliteit. Zorg dat je mensen triggert om te reageren. En durf jezelf te laten zien!

Benieuwd naar Suzan? Bekijk hier haar LinkedIn of Instagram