Taste of Content

DE CONTENTSTRATEGIE VAN FLORIS FITFOOD

Floris Fitfood

Elke maand vertellen ondernemers hoe zij hun contentstrategie aanpakken. Deze keer is online diëtist, personal trainer en leefstijlcoach Floris FitFood aan het woord. Met zijn trajecten heeft hij binnen een jaar een enorme online zichtbaarheid opgebouwd. Lees hieronder zijn verhaal.

Wil je wat over jezelf vertellen?
Ik ben Floris, een online diëtist, personal trainer en leefstijlcoach in één. Ik help mensen met het vinden van de leefstijl die bij hun past. Niet streng diëten, maar een leefstijl waar je de rest van je leven de vruchten van gaat plukken. Hierbij zijn de elementen gedrag, voeding en sport nauw met elkaar verbonden. Daarnaast heb ik een liefde voor (gezond) eten. Ik wil mensen laten zien dat gezond eten juist heel gevarieerd, smaakvol, maar vooral heel erg lekker is. Daarnaast ben ik minimaal vijf keer in de week in de sportschool te vinden.

Met deze passie en verschillende opleidingen op gebied van voeding en sport help ik nu andere mensen. Ik bied op mijn website meerdere trajecten in de vorm van pakketten aan. Deze hebben allemaal een andere focus.

Op welke (online) plekken ben jij allemaal zichtbaar? 
Ik ben actief op Instagram en Facebook. Ook blog ik wekelijks op mijn website.

Op welke manier plaats jij je content?
Ik plaats standaard vier keer in de week om 19.00 uur een bericht op Instagram en Facebook. Na het plaatsen van de foto reageer ik vaak een uur lang op alle reacties onder mijn foto. Dit werkt positief voor het algoritme. Naast een post in mijn feed plaats ik ook een story met een verwijzing naar de post. Hierdoor gaan nog meer mensen de post bekijken. Ook plaats ik elke week een blog op mijn website.

Maak je al je content zelf?
Teksten schrijven en het publiceren van berichten doe ik allemaal zelf. Het maken en bewerken van de foto’s besteed ik uit aan twee vrienden.

Wat voor soort content vind jij het leukst om te maken?
Foto’s! Maar ik wil binnenkort ook meer workout- en kookvideo’s gaan maken. Zo kan ik mijn kennis met een vleugje humor delen.

Dagelijks zijn er veel mensen zijn die jouw naam noemen in hun Instagramberichten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Mijn doel is om een grote FitFood community op te bouwen. Zo worden zowel mijn deelnemers als andere mensen extra gemotiveerd om aan de slag te gaan op het gebied van voeding, sport en leefstijl. Na de intake vraag ik aan de deelnemers of ze Instagramstories willen maken van hun gezonde leefstijl en mij hier in kunnen taggen. Zo kom ik ook in beeld bij hun volgers. Dit zijn mijn potentiële klanten!

Hoe is het aantal deelnemers van FitFood zo snel gegroeid? 
Dit is best geleidelijk en zonder heel veel moeite gegaan. Ik denk dat dit vooral komt omdat ik kennis met humor meng. Ik vind het leven een feestje en dat ook straal ik ook uit. Dat gevoel wil ik aan iedereen meegeven.

Heb je nog tips voor andere ondernemers om hun online zichtbaarheid te vergroten?
Wees vooral origineel, jezelf en oprecht. Toon interesse in anderen. En maak al je content met een lach!

Benieuwd naar Floris? Bekijk hier zijn website of Instagram.