Zakelijk bloggen kent zowel veel mede- als tegenstanders. Mede omdat je na het publiceren van een blogartikel niet altijd direct resultaat ziet. Toch heeft dit kanaal een groot aantal voordelen en dient het, mits het op de juiste manier wordt ingezet, als een onmisbaar en waardevol marketinginstrument. Het is een ideale manier om lezers aan jouw bedrijf te binden. Lees hieronder drie redenen waarom je zakelijk bloggen direct aan jouw contentstrategie wilt toevoegen.
Wanneer je een blogartikel publiceert, vertel je de lezers iets waardevols. Google ziet dit ook. Dit betekent dat Google herkent dat er informatie over een bepaald onderwerp op jouw website staat. Het gevolg? Google toont deze pagina bij een zoekopdracht. Mede door deze reden is het schrijven van blogartikelen bij veel bedrijven een groot onderdeel van de SEO strategie. Hoe meer kwaliteit je levert in jouw artikelen, hoe groter de kans is dat Google jouw pagina hoger in de ranglijst zet. Hierdoor komen er meer nieuwe bezoekers op jouw website.
Het schrijven van een blogartikel is een ideale manier om jouw kennis over een bepaald onderwerp of vakgebied te delen. Een blog bestaat vaak uit minimaal 300 woorden. Dit geeft je de ruimte om de diepte in te gaan en een goede uitleg te geven over een bepaald onderwerp. Laat zien dat jij de expert bent op dit gebied en dat jij de lezers echt verder kunt helpen met hun vragen.
Door zakelijke blogs te combineren met jouw SEO strategie, vergroot je jouw bereik op Google. Daarnaast vergroot je ook het bereik op jouw eigen kanalen. Heb je zojuist een blogartikel op jouw website geplaatst? Deel dan bijvoorbeeld een teaser van dit artikel op jouw social media kanalen. Laat jouw volgers weten dat je waardevolle informatie hebt gedeeld en stuur hen door naar jouw website. Zo laat je mensen direct kennis maken met de verschillende kanalen van jouw bedrijf én trek je nieuwe bezoekers naar jouw website.
Let wel op:
Zomaar wat bloggen heeft geen zin. Grote kans dat het je uiteindelijk enorm veel tijd kost en je geen resultaat ziet. Het is belangrijk om doelgericht te werken en van tevoren goed na te denken over een strategie. Maak voor jezelf helder waar je over wilt communiceren en hoe je jouw lezers de meeste waarde biedt. Vind je schrijven een ramp? Je kunt het schrijven van zakelijke blogs natuurlijk ook uitbesteden. Wanneer je de lezers verder kunt helpen is zakelijke bloggen, mede door bovenstaand rijtje, een uitstekend marketinginstrument. Een instrument dat zich, zeker op de lange termijn, ontwikkelt tot een onmisbaar kanaal om meer bereik én omzet te genereren.
Wil je het schrijven van blogartikelen liever uitbesteden? Bekijk hier de mogelijkheden.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.