Taste of Content

INHAKERS BEDENKEN MET DE ISSUEKALENDER

De issuekalender is een ideaal middel om weer inspiratie te krijgen voor jouw content. Het kan iedereen overkomen dat je even geen onderwerp kunt bedenken voor een blogartikel. Of dat er gewoon geen tekst in je opkomt voor onder een Instagram foto. Raadpleeg in deze gevallen eens een issuekalender. Ik garandeer je dat je direct begint met schrijven!

De issuekalender

In een issuekalender staan voor het hele jaar bijzondere dagen ingevuld. Wist je dat er op bijna elke dag van het jaar wel iets centraal staat? Denk hierbij niet alleen aan Vader- en Moederdag, maar juist aan ‘Dag van de statistiek’ of ‘Dag van de chocolade cupcake’. Maak gebruik van de issuekalender om inhakers te bedenken. Met een inhaker maak je op een originele manier content waarbij je inspeelt op de actualiteit. De kunst is om een speciaal en populair moment passend te maken bij jouw bedrijf of merk. 

Groot bereik

Een voordeel van het bedenken van inhakers is dat het vaak veel bereik oplevert. Originele of verrassende inhakers op een speciale gebeurtenis worden veel gedeeld op social media. Daarnaast zorgt een goede inhaker voor een positieve bijdrage aan het imago van jouw bedrijf. 

Vooruit plannen

De issuekalander wordt meteen voor het hele kalenderjaar gemaakt. Er zijn meerdere varianten te vinden op het internet. Dit is een voorbeeld van een uitgebreide kalender. Zorg dus dat je de interessante dagen al ver van te voren vastzet in jouw contentkalender. Zo heb je een goed overzicht van de content die je nog moet schrijven en heb je genoeg tijd om een originele en bijpassende inhaker te bedenken. 

Tips voor het bedenken van inhakers:

  • Zorg dat de speciale gelegenheid uit de issuekalender én de inhaker past bij jouw bedrijf of merk.
  • Check goed of de concurrenten je niet voor zijn.
  • Wees origineel. Originaliteit kan veel bereik en lof opleveren, maar kijk uit dat je de plank niet volledig mis slaat. 
  • Betrek al jouw (social media) kanalen bij de inhaker. Dit zorgt voor een optimale zichtbaarheid van jouw bedrijf. 
  • Kies het juiste moment. Bij het maken van inhakers draait alles om timing. Wees hier zorgvuldig in.
  • Bereid je voor op de eventuele reacties die kunnen komen. Wanneer je veel bereik met de post hebt, komen er automatisch ook meer reacties binnen.

Wil jij meteen aan de slag met het bedenken van inhakers? Kijk via deze website alvast welke dagen voor jou interessant zijn en noteer ze meteen in jouw contentkalender!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter