Taste of Content

DE CONTENTSTRATEGIE VAN ESTRELLA VAN TOOR

Estrella van Toor

Elke maand vertellen ondernemers hoe zij hun contentstrategie aanpakken. Deze keer is Estrella van Toor aan het woord. Met haar positiviteit en inspiratie voor een gezond en gelukkig leven inspireert ze dagelijks duizenden vrouwen. Daarnaast runt ze haar eigen bedrijf FullCharge waarmee ze organisaties helpt om meer energie en plezier te creëren in het leven van werknemers. Inmiddels heeft ze een hele community achter haar Instagram opgebouwd. Lees hieronder haar verhaal.

Wil je wat over jezelf vertellen?
Holaaa mijn naam is Estrella, in het Spaans ook wel uitgesproken als Estrellja, wat ster betekent. Ik ben een positieve Hollandse blonde dame die gek is op zon, zee, strand en palmbomen. Buiten dat ben ik gek op regenboog maaltijden, pittige workouts, persoonlijke ontwikkeling, ondernemen en gezellige avonden met vrienden. Kort gezegd ben ik gek op alles wat bij mij zorgt voor een happy & healthy gevoel.

Je bent dagelijks actief op jouw Instagramaccount. Hoe ben jij begonnen?
Ik ben serieus actief sinds 2015/2016. Ik begon met ontbijtjes, breidde dit uit met al mijn maaltijden, daarna volgde workout foto’s en uiteindelijk ben ik overgegaan naar een heel breed assortiment aan posts. Op dit moment deel ik vooral waar ik heel blij van word: het creëren van een HAPPY & HEALTHY lifestyle met een overload aan positiviteit en genietmomentjes. Op Instagram stories deel ik van alles uit mijn dagelijks leven: mijn maaltijden, workouts, boeken die ik lees, dingen die ik doe voor persoonlijke ontwikkeling, activiteiten die ik doe omtrent mijn bedrijf/het ondernemen, vriendenavondjes etc. Sinds vorige week ben ik begonnen met het delen van een wekelijkse challenge. Zo ontstaat er nog meer interactie en ligt de focus niet alleen op inspiratie, maar ook op actie. Samen meer uit het leven halen is tenslotte leuker dan alleen!

Wat is jouw missie met dit account?
Mijn missie is om zoveel mogelijk meiden en vrouwen (maar jongens en mannen zijn ook van harte welkom!) te inspireren om dagelijkse stappen te ondernemen die resulteren in een HAPPY & HEALTHY leefstijl. Ik geloof er echt in dat je met dagelijkse kleine stappen heel ver kunt komen. Ik ben ook niet in één keer met zoveel dingen begonnen. Het is allemaal stap voor stap een onderdeel van mijn routine geworden. Ik wil laten zien dat iedereen dat kan door ze het te laten doen en ze er bewust van te maken. Dit doe ik door middel van kleine actiestappen en mijn positieve vibes (captions) onder mijn posts.

Op welke (online) plekken ben jij nog meer zichtbaar?
Op dit moment alleen op Instagram. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik erg druk ben met mijn onderneming FullCharge. Zo houd ik overzicht. Dat draagt bij aan rust en dus voor mij een HAPPY & HEALTHY leven.

Welk (social media) kanaal is jouw favoriet? 
Instagram. Ik houd van beelden (in combinatie met inspirerende teksten). Ik ben wel van plan om de komende tijd ook actiever te zijn op LinkedIn, vooral voor mijn ‘zakelijke kant’.

Hoe bedenk en plaats jij jouw content?
Ik heb twee vormen van content: in samenwerking met bedrijven of omdat ik zelf iets leuks wil delen. In het eerste geval bedenk ik altijd hoe ik een product of locatie het beste in beeld kan brengen passend bij wie ik ben. In het tweede geval krijg ik vaak ineens inspiratie voor een tekst die ik willen delen. Die typ ik dan meteen uit. Het fijne is dat mijn teksten altijd over een HAPPY & HEALTHY leven gaan. Daarom kies ik vaak voor een vrolijke foto. Het liefst met een zonnestraal, mooie lucht of lichte omgeving. Even lachen, klik, klik, et voilá: een leuke foto voor bij een positieve tekst!

Vind je het lastig om elke dag iets online te plaatsen?
Voorheen plaatste ik elke dag een post. Sinds Instagram Stories er zijn, doe ik dat niet meer. Dit heeft ook te maken met de prioriteiten die ik moet stellen en de kant die ik op wil met mijn zakelijke ambities.

Je hebt inmiddels een hele community opgebouwd en je hebt veel interactie met je volgers. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Uiteindelijk denk ik dat je een community niet op moet willen bouwen, maar dat het natuurlijk moet ontstaan. Je moet het leuk vinden om op mensen te reageren, ze te helpen, ze van tips te voorzien en te connecten. Als hier je passie ligt en je die passie volgt, komt de community vanzelf.

Heeft deze online zichtbaarheid je ook geholpen met het opzetten van jouw bedrijf FullCharge B.V.?
Goede vraag! FullCharge richt zich op een compleet andere markt (bedrijven) waardoor het niet direct invloed heeft. Een werkgever van een groot bedrijf zit bijvoorbeeld niet altijd op Instagram. Natuurlijk zorgt het wel voor de nodige connecties en ingangen die ik over heb gehouden (en overhoud) aan samenwerkingen.

Op welk kanaal zou jij graag nog willen groeien of juist willen starten?
Zoals ik net al zei wil ik meer gaan doen met LinkedIn vanwege FullCharge en mijn ambitie om mensen in de zakelijke markt te helpen. Verder vind ik voor nu Instagram voldoende. Ik ben gemiddeld zo’n 60 uur (gokje) aan het ondernemen en daarnaast houd ik mijn Instagram draaiende. Die combinatie geeft mij energie en werkt goed voor mij! Op dit moment ben ik ook bezig met een event dat in december gaat plaatsvinden: THE HAPPINESS BREAKFAST. Als dit slaagt (waar ik redelijk zeker van ben, want het gaat heel leuk worden!), wil ik dit vaker gaan organiseren en zal ik hier een website voor gaan bouwen. Dat zou dus een goede volgende stap zijn naast Instagram. Maar een ander sociaal kanaal gaat nu niet in mijn tijdschema passen.

Heb je nog tips voor andere ondernemers die een community rond hun bedrijf op willen opzetten?
Zoals ik al zei: het moet in je zitten om dagelijks bezig te zijn met content, reactie’s, vragen etc. Ik haal er veel energie en voldoening uit en ik vind het leuk om elke reactie te lezen en te beantwoorden. Heb jij dit ook in je? Dan is mijn tip: actie! Je kunt erover blijven dromen, maar uiteindelijk kan je alleen ontdekken hoe het werkt en wat aanslaat door het te doen. Start met content dat bij jou past, deel deze content op consistente basis en zorg voor een toegevoegde waarde in deze content. Dan volgt de community vanzelf!

Benieuwd naar Estrella? Bekijk hier haar Instagram of Linkedin

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter